פיתוח חשיבה יצירתית
____________________

סדנאות שטח
לעבודת צוות O.D.T  
____________________

תוכניות לימודים
והעשרה לבתי ספר

____________________

אירועי פנאי וגיבוש ____________________

חוגי משחקי חשיבה
____________________

הקמת מרכזי חשיבה
וחדרי משחק

____________________

ייעוץ והכוונה 
ברכישת משחקים
  

הקמת חדרי חשיבה בארגונים ובעסקים


 מהו חדר חשיבה ארגוני?

חדר חשיבה ארגוני יכלול מגוון מרהיב של משחקי חשיבה ואתגר, ספריית ניהול עשירה, סרטים מעוררי השראה ואמצעי מולטי-מדיה רבים נוספים, תכנים מעולמות תוכן מגוונים להרחבת אופקים ולשאיבת רעיונות מעולים ועוד.

חדר החשיבה יהיה פעיל כחלק בלתי נפרד מהפעילות הארגונית השוטפת: החל מקבוצות עובדים ומנהלים שיעברו בו מדי יום (לפעילות בת מספר שעות עד יום שלם), דרך סיעורי מוחות בהתאם לנושאים העומדים על סדר היום הארגוני וכלה במוקד לפעילות חברתית לגיבוש ולחיזוק קשרים בין אישיים, שתהווה מנוף לפיתוח יצירתיות אישית וארגונית.
המקום יופעל על יד חברת "במחשבה תחילה" או על ידי אנשי הדרכה שיוכשרו במיוחד למטרה זו. 

 

מה קורה בחדר חשיבה ארגוני?
בחדר חשיבה ארגוני נוצרים אווירה ותכנים המאפשרים למידה רב-תחומית ורב-מימדית, המעניקה השראה ומאפשרת לכל קבוצה המתנסה בו, לקיים דיונים משמעותיים על הנושאים המרכזיים המעסיקים אותם.
דיונים אלה, שייערכו בחלל מנותק מהיום-יום והשגרה, באווירה המעודדת פתיחות מחשבתית ויצירתיות, ישמשו מנוף להצלחת הארגון ויסייעו בהתמודדות עם היבטים ובעיות ממוקדות שעל סדר היום הארגוני.


מהם יתרונותיו של חדר חשיבה ארגוני ומה ניתן להשיג באמצעותו?

 פיתוח החשיבה:

  • פיתוח חשיבה בין-תחומית ורב-כיוונית
  • פיתוח יכולת לחשוב בתנאי אי-ודאות ולהתמודד עם בעיות מורכבות
  • פיתוח חשיבה אסטרטגית 
  • פיתוח ראייה רחבה וכוללת, המאפשרת לזהות היבטים נרחבים בכל נושא
  • טיפוח היכולת להיות מבצעים מעולים וליצור ידע חדש באורח פעיל 

 טיפוח כישורים אישיים:

  • עידוד סקרנות, יוזמה אישית, מקוריות וחדשנות
  • טיפוח האומץ להעז, ליזום ולהציע פתרונות בלתי שגרתיים
  • פיתוח המחויבות למטלות ויכולת התמדה יעילה במשימות
  • טיפוח מנגנון נפשי להערכה עצמית מעצימה
  • פיתוח תקשורת בין-אישית טובה
  • פיתוח היכולת לעבודה בצוות והכרת ערך הקבוצה


למה דווקא באמצעות משחקים?

משחק הוא שפה.
כאשר שני אנשים או יותר מסכימים לשחק אחד עם השני, הם מקבלים על עצמם מסגרת מוסכמת של מציאות ושל כללים, אשר בלעדיהם המסגרת אינה מתקיימת.

  • בחדר שבו החוקים הם חוקי המשחק, ניתן לייסד כללים על פיהם, למשל, במסגרת המשחק אין היררכיה והדיעה של כולם שווה. כך, ניתן לראות שהרעיונות והיצירתיות קיימת בכל שכבות הארגון ואפשר לממש את היתרונות והחוזקות של כל אחד מחבריו.
  • מציאות של משחק מאפשרת פתיחות, אותה נוח לנו לייחס להתנהגות ילדותית, שהרי "אנחנו  רק משחקים" וכך, למעשה, מתקבלת חשיפה אמיתית של המשתתפים. ההתנהגות המשחקית היא סימולטור המדמה התנהגות במציאות.
  • משחק נותן לגיטימיציה להתנהגות ישירה ובלתי אמצעית בין אנשים, כך שגדלים הסיכויים לקבלת דעות עצמאיות.
  • כאנשים מבוגרים, אין לנו זמן שבו אנחנו יכולים להיות ילדותיים, בלתי מעשיים ולא הגיוניים. פעילות משחקית מעודדת את כל ההתנהגויות הללו המהוות את הקרקע הטובה ביותר לחשיבה יצירתית בארגון.

 

 לפרטים נוספים וליצירת קשר  

 

© 2009  l  במחשבה תחילה l  טל: 08-9380024 פקס: 077-7501010 l  kplaylearn@gmail.com   צור קשר l כתיבה שיווקית: פולינה שטרן-שלמה

                                        שונית - 054-7272615 l ליאור - 054-7906372

Simply-Smart.com